Raffaella Perrotta

Dr. Raffaella Perrotta, dramaterapeutka, herečka, lektorka, supervizorka, Life Coach. Vystudovala Divadlo na Dams University (IT), následně Dramaterapii na Lecco School of Art-Terapies (IT) a Sociální Divadlo na Univerzitě Cattolica (Milán). Je členkou boardu italské dramaterapeutické asociace Spid, v letech 2013-2019 byla její prezidentkou. Je lektorkou dramaterapeutických výcviků v Itálii,učí na Lecco School of Art-Terapies, je  spoluzakladatelkou skupiny „Dramatherapy Study and Research (http://www.drammaterapia.net) a Fattore3 (http://www.fattoretre.it); Člen sdružení Caminante Associazione di Volontariato (dramaterapie). Pracuje jako dramatik a dramaturg s různorodými divadelními skupinami (s dětmi, dospělými, lidmi z oblasti psychiatrie, lidmi s Downovým syndromem, autisty, lidmi vyčleněnými z různých sociálních skupin)

Anotace workshopu: RESPEKT A DOTEK ZA POMOCÍ PNL* A POSTAV A CHARAKTERŮ COMMEDIA DELL’ARTE

Postavy Commedia dell’Arte (Stařec, Milenec, Kapitán, Doktor…) a postav PNL (Král, Milenec, Čaroděj, Bojovník…) – jsou archetypy, které se dotýkají nás všech. V dílně prozkoumáme možnosti, které tyto postavy nabízejí, podíváme se jak se dají využít při práci s klienty, jak tvořit dynamické prostředí mezi postavou a námi/klienty a jak účinně pracovat s identifikací a distancí v terapeutickém procesu.

Je lepší držet si odstup? Jak se to dělá? Jakými způsoby? Může být výhodnější „být na dotek“? Nebo respektovat ostatní, aniž bychom se jich jakkoliv „dotkli“? Jak pracujeme s distancí, a to i v kontextu estetického procesu – jak učí např. Grotowski a Stanislavskij? O čem my dramaterapeuti mluvíme, když hovoříme o „respektu a dotyku“ v dramaterapeutickém sezení? Existuje nějaká souvislost s našimi životními rolemi, postavami  PNL / Comedia dell’Arte? Proč, kdy a jak  je důležité se dotknout našeho klienta? Nebo je možné dotýkat se jen slovy? V praktické dílně se pokusíme odpovědět na všechny tyto otázky!

*PNL = programmazione neuro linguistica, v angličtině NLP (Neuro Linguistic Programming), tzn. neurolingvistické programování.